مصاحبه آرشیو خبر ها
روگانـــی به یوونتوس بر می‌ گردد!

روگانـــی به یوونتوس بر می‌ گردد!

 

بلیط پرواز از فرودگاه سن‌ژاک (رن) تا فرودگاه کسله (تورین) برای بازگشت دنیه‌روگانی رزرو شده؛ هرچند زمان دقیق و قطعی آن هنوز OK نشده است!

 

از یازدهم مارس تا سوم اکتبر چیزی در حدود 5 ماه زمان نیاز بود تا مدافع وفادار و جوان یوونتوس از مبدأ مخوف ابتلا به کرونا به مقصد تیم صدرنشین حال‌حاضر فوتبال فرانسه تغییر مسیر دهد. راهی که با مبارزه بر علیه کووید آغاز شد امروز به پوشیدن شماره 24 قرمز و مشکی‌پوشانِ غرب فرانسه رسیده؛ گذرگاهی که می‌تواند میان‌بری برای رسیدن به آرزوهای بزرگ مدافعی باشد که پس از 5 فصل پایمردی برای بیانکونری اما هرگز نتوانست برای بانوی‌پیر دلربا شود.

 

دومین انتقال قرضی روگانی پس از عزیمت به امپولی در سال 2013 می‌تواند دنیه‌له را یکبار دیگر به آتزوری نزدیک و چه‌بسا یووه را بار دیگر به ارزش‌های او مشتاق‌تر کند. داویده تورکی‎‌یا مدیر برنامه‌های 60 ساله دنیه‌له روگانی در گفتگو با ما از چگونگی انتخاب رن و پیوستن موکلش به این تیم گفت و از تصمیم راهبردی روگانی و یوونتوس در پشت‌صحنه این انتقال قرضی خبر داد.

 

 

برایمان از ماجرای پیشنهاد باشگاه زن به روگانی بگویید.

 

علاقه رن به روگانی مربوط به کمی قبل‌تر است و برای دنیه‌له خیلی ناگهانی نبود. اما نیاز بود تا شرایط کلی را رصد کنیم و با باشگاه یوونتوس نیز هماهنگ باشیم. در واقع این انتقال در امتداد پروژه غنی‌سازی تجربه دنیه‌له و انتخاب مناسب‌ترین پیشنهاد در مارکت تابستانی بود. به هر حال نباید فراموش کنیم که امسال اساساً نقل و انتقالات شاهد کنش‌هایی به مراتب کمتر از همیشه بود. ما با پیشنهاداتی مواجه بودیم که طبعاً از شیوه‌های پرداخت خاص این سالها پیروی می‌کردند و همین باعث می‌شد تا در ارزیابی‌های اقتصادی کمی ‌محتاط باشیم. روگانی از آلمان، انگلستان، اسپانیا و فرانسه پیشنهاد داشت اما ما رن را انتخاب کردیم که در سطحی بالاتر از باقی متقاضیان بود. به هر حال رن در لیگ قهرمانان اروپا نیز حضور دارد و این یک امتیاز مهم برای موکل من محسوب می‌شد.

 

انتخاب قلبی روگانی نیز رن بود یا ملاحظات اقتصادی تأثیر بیشتری در این انتخاب داشت؟

 

قطعاً علاقه و انتخاب شخصی دنیه‌له بیشتر از بحث‌های اقتصادی در پیوستن به رن نقش داشت. به علاوه اینکه رن یک اولویت از حیث فنی برای او محسوب می‌شد. با این حال توجهات تیم‌های فرانسوی تنها به رن محدود نمی‌شود؛ پیش‌تر از این نیز فلوریان موریس، زمانی که در تیم لیون حضور داشت از روگانی برای پیوستن به این تیم دعوت کرده بود.

 

چه استقبالی از روگانی در رن صورت پذیرفت؟

 

بسیار خوب و با احترام و علاقه فراوان از روگانی استقبال شد. روگانی از اینکه بخشی از پروژه و برنامه باشگاه سازمان‌یافته و قدرتمند رن شده، بسیار خوشحال و مفتخر است. امسال لوشامپیونه بازیکنان ایتالیایی دیگری مثل دشیلیو و فلورنتزی را نیر در خود می‌بیند. قطعاً با حضور بازیکنان ایتالیایی در لیگ فرانسه، تجربه و عیار بین‌المللی این رقابت‌ها بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

 

و حالا روگانی می‌تواند به گمشده سالهای اخیرش دست یابد؛ بازی بیشتر، چه در لیگ چه در اروپا.

 

او یک گام رو به جلو در دوران ورزشی‌اش برداشته است. با این حال نباید فراموش کرد که او مهاجم نیست که با چند دقیقه بازی و زدن یک گل اعتمادسازی کند؛ کمی زمان نیاز دارد تا با شرایط جدید وفق پیدا کند. جدا شدن از تیمی که یکی از 5 باشگاه برتر جهان است و پیوستن به هم‌تیمی‌های جدیدی که تفاوت‌های فراوان زبانی و ملیتی دارند در کنار انگیزه‌های فراوانی که می‌تواند به یک بازیکن بدهد نیازمند قابلیت هماهنگ‌سازی نیز است.

 

و به عنوان آخرین سوال؛ پس از این جدایی رابطه روگانی با یوونتوس چگونه خواهد بود؟

 

رابطه همیشه خوب بوده و عالی نیز باقی خواهد ماند. یووه همچنان روی روگانی حساب می‌کند و احترام زیادی برای او قائل است. انتقال او به رن با دیدگاهی کاملاً فنی صورت پذیرفته و اساساً هدف بر این است که در پایان فصل با بررسی همه‌جانبه شرایط، در صورت لزوم او به تورین بازگردد. به هر حال باید پذیرفت که یووه در خط دفاعی بازیکنان خوب و با کیفتی دارد که باعث می‌شود شانس بازی کردن برای دنیه‌له کمتر فراهم شود. مروری بر فصول گذشته این هشدار را می‌داد که در صورت تمایل برای بازی بیشتر، او باید دست به انتخاب یک تجربه جدید بزند.

 

با تشکر از Mirko Di Natale

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: